Noutăți / Depășirea, mersul cu spatele și întoarcerea

Vrei să obții  permisul, să conduci perfect indiferent de trafic și fără stres? Codrutier.ro este suportul care te ajută mereu

Pentru fiecare șofer scopurile principale  atunci când vrea să obțină permisul de conducere sunt pe de o parte luarea deciziilor eficiente în trafic pe baza teoriei învățate din codul rutier și chestionare auto.  Pe de altă parte aplicarea practică a tuturor abilităților, fiind bine informat cu privire la indicatoarele rutiere prin care este reglementat comportamentul în trafic. 

Pașii esențiali pentru a fi profesionist în conducerea auto le găsești pe portalul nostru www.codrutier.ro unde poți să citești și să studiezi termenii și aplicațiile necesare pentru a deveni un șofer de nota 10. Alegerea  instructorului, parcurgerea orelor destinate exersării , reprezintă un pas înainte când e vorba de  obținerea permisului de conducere, la care se adaugă cunoștințele legislative care reglementează comportamentul în trafic și care ușurează condusul semnificativ.

Știi cumva elementele esențiale despre depășire, mersul cu spatele și întoarcerea? Să explorăm împreună

Depășirea

Este o manevră prin care un autovehicul depășește un alt autovehicul sau situația în care un autovehicul evită un obstacol aflat pe sensul de mers al acestuia, schimbându-și astfel direcția de mers, ieșind de pe bandă sau de pe drumul inițial. De regulă depășirea se face doar pe partea stângă, există însă excepții

        - Depășirea pe partea dreaptă se efectuează cu 2 condiții Aceste situații apar deseori sub forma unor întrebări din chestionare DRPCIV

Să fie încadrat în axa drumului

Să existe spațiu suficent

  • Depășirea tramaielor se face pe partea dreaptă, exceptând cazul în care între șina din dreapta și bordură nu e spațiu suficient – în acest caz, tramvaiul se poate depăși pe partea stângă ca și celelalte vehicule.

Mersul autovehiculelor cu spatele

Vehiculului îi este interzis să  execute mersul cu spatele  pe o distanţă mai mare de 50 m pe o stradă cu sens unic şi ieşirea de pe proprietăţi alăturate drumurilor publice.

Exemplu de mers înapoi

 – Circulăm pe o stradă și constatăm că e nevoie să circulăm cu spatele -

 Odată găsind un loc liber unde nu sunt mașini parcate pe dreapta, oprim și semnalizăm oprirea pe partea dreaptă oprindu-ne lângă bordură cam la jumate de metru de ea. Opțional pornim luminile de avarii. Aducem maneta în modul marșarier R. Până a porni ne asigurăm că nu avem trafic în spate, scoatem, din viteză în cazul în care există trafic. Odată începută deplasarea, trebuie să avem în vedere că viteza trebuie să fie mică, doar eliberăm pedala de frână pt mașina automată, respectiv circulăm încet cu viteză manuală. Privim concomitent oglindă din dreapta și stânga și retrovizoare. Mișcările volanului trebuie să fie scurte și ușoare cât execuți acțiunea. Mișcările trebuie să fie șerpuite, la distanță sigură pentru distanța de bordură.

Întoarcere

Schimbarea sensului de mers pe același drum. Niciun vehicul nu trebuie să fie în față-spate-stânga-dreapta, semnalizăm intenția în localitate de la cel puțin 50 m, iar în afara localității la cel puțin 100 m. Întoarcerea nu e obligatorie prin oprire. Întoarcerea într-un loc îngust se va face din 3 mișcări. Întoarcerea e interzisă în toate cazurile în care oprirea e interzisă, excepție fiind unele intersecții. Mai multe informații le găsiți studiind indicatoarele rutiere de pe portalul nostru. De reținut este și faptul că dacă drumul e îngust manevra se poate face prin mai multe manevre înainte înapoi.