Vrei să conduci plăcut, liniștit și sigur? Codrutier.ro este suportul tău teoretic și practic pentru a te pregăti de acest scop.
Pentru început, ca să obții rapid permisul de conducere trebuie să poți lua decizii eficiente în trafic pe baza teoriei învățate din codul rutier și elementelor ce o compun și prin chestionarele auto similare cu cele ale DRPCIV. Totodată trebuie să aplici practic și să evidențiezi toate abilitățile tale, fiind bine informat cu privire la indicatoarele rutiere prin care este reglementat comportamentul în trafic.
Pașii esențiali pentru a fi profesionalist în conducerea unui autoturism le găsești pe portalul nostru www.codrutier.ro unde poți să citești și să studiezi termenii și aplicațiile pentru a deveni un șofer de nota 10. Alegerea instuctorului, parcurgerea orelor destinate exersării, reprezintă un pas înainte când e vorba de obținerea permisului de conducere, la care se adaugă cunoștințele legislative care reglamentează comportamentul în trafic și care îl ușurează semnificativ și aduce plăcerea de a conduce.
Care este diferența dintre oprire și staționare?
Conform codului rutier, deosebirea dintre oprire și staționare constă în durata de imobilizare a vehiculului în zona respectivă. Astfel, mai puțin de 5 minute înseamnă oprire, mai mult înseamnă staționare. Simplu, nu-i așa?
Conform Articolului 63
(1) Se consideră oprire imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public, pe o durată de cel mult 5 minute. Peste această durată, imobilizarea se consideră staţionare.
(2) Nu se consideră oprire:
a) imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesară pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, dacă prin această manevră nu a fost perturbată circulaţia pe drumul public respectiv;
b) imobilizarea autovehiculului având o masă totală maximă autorizată de până la 3,5 tone, atât timp cât este necesar pentru operaţiunea de distribuire a mărfurilor alimentare la unităţile comerciale.
(3) Pentru autovehiculele care transportă mărfuri, altele decât cele prevăzute la alin. (2) lit. b), administratorul drumului public împreună cu autorităţile administraţiei publice locale, cu avizul poliţiei rutiere, vor stabili programe sau intervale orare pe timpul nopţii, în care oprirea sau staţionarea este permisă pentru distribuirea mărfurilor.
(4) Se consideră parcare staţionarea vehiculelor în spaţii special amenajate sau stabilite şi semnalizate corespunzător.
(5) Vehiculul oprit sau staţionat pe partea carosabilă trebuie aşezat lângă şi în paralel cu marginea acesteia, pe un singur rând, dacă printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel. Motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele pot fi oprite sau staţionate şi câte două, una lângă alta.